Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

11:21

Läif Albaz

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

det sköna med att vara hemma i byn är att humorn är cool! bor man i en liten by kan man ju lika gärna skämta om det. två fina exempel är Läif Albaz orkester och Småstadsliv.

igår var det julskyltning och skivsläpp för Läif Albaz, det var en helt ny upplevelse för mig. skit kul! de hade en låt som hette "Hur badade Jesus". man kan tro att som kristen så skrattar man inte åt sånt men jag tror jag var den som skrattade med, minns inte riktigt texten men nåt om Jesus som ingen brutta kunde få......hur badade Jesus vår vän? varje gång han kom till en sjö gick han över den, gick han alltid runt och luktade svett? var sjukt kul iaf! man måste nog se och höra för att förstå:)

sen över till småstadsliv, några män från trakten som gjort spelar olika karaktärer som bor i en småstad. pratar otroligt bred dialekt härifrån. oj jag vet inte hur jag ska beskriva.... filmen kom ut på dvd igår så en sån flyger iväg till pappa i julklapp, det kommer han uppskatta eftersom hans kusin är en av huvudrollerna.

jag fattar inte hur man får upp youtubefilmer men länk till ett av de roligaste klippen:http://www.youtube.com/watch?v=FcdHRxzW_R0&feature=related

1 kommentarer:

Anonym sa...

Glöm inte ditt "lilla" snö krig när vi skulle hem... ;P Tycker om dig Emma! :D

Subscribe