Stark i allmänhet

kärlek glädje frid tålamod

Upplagd av allmän klagan, stark kärlek |

nyårsafton firades i goda vänners lag. vi hade det så trevligt! vi blev ett härligt litet gäng, Sofie, Johan, Hilding, Albin, Emil och jag. vi firade på landet, orten hette Bondstorp och gården hette myrbacken. som ett litet slott, helt underbart. jag uppskattar mina vänner så mycket och igår fick jag oxå prata av mig vilket jag hade längtat efter. det borde vi göra oftare.

men nu sitter jag här på jönköpings central och ska åka hem med blandade känslor... mest ledsna känslor, det är svårt att lämna människor man tycker så mycket om. jag vet ju inte när vi ses nästa gång... sitter här och tänker på gårdagen och att jag har ett sånt härligt liv. men blir oxå påmind om att det finns människor som har det svårt. det var en festkväll för mig igår men även för de alkoliserade och hemlösa. tror att jag kommer få se mycket mer av de idag än vad jag brukar. just nu sitter här en kvinna och skriker och pratar för sig själv, jag blir lite rädd samtidigt som jag tycker synd om henne. även för henne har ett nytt år börjat. undra vad som kommer hända under hennes år? undra om hon ser fram emot det? här sitter jag som värsta teknikfreaket med min laptop i knät, uscha vad jobbigt det känns...

jag ber en kort bön för henne

gott nytt år!

0 kommentarer:

Subscribe